IKZE umożliwia gromadzenie dodatkowych środków na emeryturę. Inwestujesz w szeroki wachlarz instrumentów w zależności od własnych oczekiwań i akceptowanego ryzyka. Dodatkowo korzystasz z odliczenia podatkowego od dochodu, co może dać Ci nawet ponad 3 000 złotych korzyści.
- nie płacisz podatku od zysków kapitałowych. Zapłacisz tylko 10% zryczałtowanego podatku przy wypłacie po 65 roku życia
- twój podatek dochodowy za rok 2023 może być mniejszy nawet o 3 004,41 zł (dla stawki podatku 32% i wpłaty 9 388,80 zł)
- środki zgromadzone na IKZE podlegają dziedziczeniu
- atrakcyjne warunki:
opłata za otwarcie 0 zł prowizja na akcjach polskich 0.39% min. 5 zł prowizja na akcjach zagranicznych 0.29% min. 14 zł
- inwestujesz wygodnie na GPW i rynkach zagranicznych. Możesz wybierać spośród blisko 3 000 akcji notowanych na giełdach w Warszawie, Nowym Jorku, Frankfurcie i Londynie
- masz do wyboru 200 ETFów, czyli gotowych koszyków akcji, obligacji lub surowców. Jednym zleceniem inwestujesz w wybraną branżę, region lub indeks giełdowy
- korzystasz z przyjaznej aplikacji mobilnej mBank Giełda oraz platformy przeglądarkowej mInwestor
- prowadzimy najwięcej rachunków wśród biur maklerskich w Polsce
- jako doświadczony i aktywny inwestor korzystasz z narzędzi analizy technicznej, tworzysz własne widoki ekranów, korzystasz ze zleceń specjalnych np. trailing stop, take profit.
- otrzymujesz dostęp do najświeższych informacji z rynku, rekomendacji i analiz technicznych oraz profili spółek giełdowych, a także szkoleń online
nie mam IKZE w żadnej instytucji finansowej
- Złóż wniosek o otwarcie konta IKZE przez internet.
- Jeśli nie masz innego IKZE, prześlemy do Ciebie emailem dokumenty, jeden z plików z umową będzie zabezpieczony hasłem które dostaniesz smsem.
- W kolejnym kroku zrób przelew aktywacyjny ze swojego rachunku bankowego na rachunek IKZE.
- Po weryfikacji uaktywnimy konto a hasło do pierwszego logowania dostaniesz smsem. Login znajdziesz w umowie.
mam już IKZE (w innej instytucji lub w mBanku)
- Złóż wniosek o otwarcie konta IKZE przez internet.
- Jeśli masz inne IKZE, prześlemy do ciebie emailem dokumenty, jeden z plików z umową będzie zabezpieczony hasłem które dostaniesz smsem.
- W umowie znajdziesz potwierdzenie otwarcia rachunku niezbędne do transferu środków z obecnego IKZE na IKZE w mBanku, gdzie znajdziesz komplet danych (w tym numer rachunku) potrzebnych do zlecenia transferu w firmie, która prowadzi Twoje obecne IKZE.
- Złóż dyspozycję transferu w instytucji, która prowadzi Twoje obecne IKZE.
- W kolejnym kroku zrób przelew aktywacyjny ze swojego rachunku bankowego na rachunek IKZE.
- Po przyjściu wypłaty transferowej oraz weryfikacji przelewu uaktywnimy konto, a hasło do pierwszego logowania dostaniesz smsem. Login znajdziesz w umowie.
- Jeśli masz IKZE w Biurze Maklerskim mBanku i chcesz przetransferować środki na IKZE eMakler, otwórz IKZE eMaklera i skontaktuj się z mLinią.
Tak, możesz. Jeśli posiadasz rachunek IKZE w Biurze maklerskim mBanku:
- Przygotuj oświadczenie, skan lub zdjęcie oświadczenia oraz dokumentu potwierdzającego dane z oświadczenia (Zaświadczenie z CEIDG lub KRS),
- Komplet dokumentów wyślij do nas na adres bm@mbank.pl.
Jeśli posiadasz rachunek IKZE eMakler:
- Przygotuj identyfikator swojej działalności – NIP albo REGON
- Wypełnij wniosek online. Zaloguj się do mBanku, a następnie przejdź do sekcji Pomoc - Załatw swoje sprawy – Inna sprawa,
- Wybierz z listy temat swojej sprawy: „Zmiana limitu wpłat na rachunek IKZE”. Wypełnij pola i wyślij.
Limit wpłaty na IKZE dla przedsiębiorców w 2024 r. to 14 083,20 zł.
- Złóż wniosek o otwarcie konta IKE/IKZE w mBanku przez Internet.
- W umowie znajdziesz potwierdzenie otwarcia rachunku niezbędne do transferu środków z obecnego IKE/IKZE na IKE/IKZE w mBanku. W zaświadczeniu znajdziesz komplet danych potrzebnych do zlecenia transferu w firmie, która prowadzi Twoje obecne IKE/IKZE.
- Złóż dyspozycję wypłaty transferowej w instytucji, która prowadzi Twoje obecne IKE/IKZE załączając dokument potwierdzający otwarcie konta.
- W kolejnym kroku zrób przelew aktywacyjny ze swojego rachunku bankowego na rachunek IKE/IKZE.
- Po przyjściu wypłaty transferowej oraz weryfikacji przelewu uaktywnimy konto, a hasło do pierwszego logowania dostaniesz smsem. Login znajdziesz w umowie.
- Jeśli masz IKE/IKZE w Biurze Maklerskim mBanku i chcesz przetransferować środki na IKE/IKZE eMakler, otwórz IKE/IKZE eMaklera i skontaktuj się z mLinią.
- Wypełnij wniosek online - w trakcie składania wniosku zapytamy w jaki sposób chcesz potwierdzić swoją tożsamość. Możesz wybrać:
- mam rachunek w mBanku – poprosimy o zalogowanie do serwisu transakcyjnego banku,
- e-dowód z PIN (dowód osobisty z warstwą elektroniczną wydany od 4 marca 2019 r.),
- zdalne potwierdzenie tożsamości - poprosimy o załączenie skanów lub zdjęć dokumentów,
- osobiste potwierdzenie tożsamości w Punkcie usług maklerskich.
-
Po tym jak otrzymamy Twój wniosek i potwierdzimy Twoją tożsamość, przygotujemy dla Ciebie dokumenty związane z rachunkiem. Otrzymasz je mailem w formie zaszyfrowanego załącznika. Wyślemy Ci SMS z hasłem do ich otworzenia.
-
Aby aktywować rachunek inwestycyjny, wyślij przelew weryfikacyjny na numer rachunku do wpłat w biurze maklerskim mBanku. Znajdziesz go w umowie w polu ‘nr NRB dla przelewów pieniężnych’ . Środki przelej z należącego do Ciebie rachunku, który podałeś na wniosku online (muszą zgadzać się imię, nazwisko i adres).
-
Jak zaksięgujemy i zweryfikujemy wpłatę, otrzymasz e-mail potwierdzający aktywację rachunku oraz SMS z hasłem do logowania do serwisu mInwestor.
- Możesz się zalogować i zawierać pierwsze transakcje.
Pamiętaj, żeby otworzyć rachunek dla osoby fizycznej potrzebujemy:
- dokumentu, który potwierdza Twoją tożsamość (dowód osobisty lub paszport). Jeżeli nie jesteś obywatelem Polski możemy poprosić o kartę pobytu lub zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu na terenie Polski lub innego kraju Unii Europejskiej
- dane Urzędu Skarbowego, właściwego dla Twojego miejsca zamieszkania
- numer należącego do Ciebie rachunku bankowego do dokonywania wypłat z rachunku maklerskiego.
Swoją tożsamość możesz potwierdzić:
- zdalnie, bez wychodzenia z domu (e-dowód lub zdjęcia/skany dokumentów):
- jeśli masz ważny polski dowód osobisty i
- chcesz założyć rachunek indywidualny na osobę fizyczną
lub
- w Biurze maklerskim mBanku na ul. Prostej 20 w Warszawie. Umów się na dogodny termin wizyty:
- masz ważny polski dowód osobisty, ale wolisz potwierdzić tożsamość w PUM lub,
- nie masz polskiego obywatelstwa, polskiego dowodu osobistego i legitymujesz się paszportem lub,
- jesteś osobą zajmującą eksponowane stanowisko polityczne (PEP), członkiem rodziny lub bliskim współpracownikiem takiej osoby lub
- nie będziesz beneficjentem rzeczywistym rachunku, o który wnioskujesz lub,
- chcesz założyć rachunek z pełnomocnikiem.
Jeśli chcesz założyć rachunek na spółkę najpierw skontaktuj się z nami.
Swoją tożsamość możesz potwierdzić dowodem osobistym z warstwą elektroniczną. Urzędy wydają go w Polsce od 4 marca 2019 r.
- Przygotuj e-dowód. Upewnij się, ze masz 4-cyfrowy kod PIN. Bez niego, nie możesz skorzystać z tej formy potwierdzenia swojej tożsamości.
- W swoim telefonie z systemem Android (minimum 7.0) albo iOS (minimum 13.2) włącz NFC.
- Zainstaluj aplikację eDO App ze sklepów Google Play lub App Store i uruchom.
- Zeskanuj kod QR z wniosku lub wpisz numer samodzielnie.
- Potwierdź przekazanie swoich danych z e-dowodu do biura maklerskiego.
- Wpisz numer CAN swojego dowodu osobistego.
- Przyłóż e-dowód do telefonu ( w miejscu gdzie jest antena NFC). W tym momencie sprawdzamy jest certyfikat z e-dowodu.
- Wprowadź PIN do e-dowodu, który ustaliłeś w urzędzie jak odbierałeś dokument.
- Potwierdziliśmy Twoją tożsamość.
UWAGA! Jeżeli masz problemy z aplikacją eDO App – zajrzyj na stronę dostawcy: https://www.edoapp.pl
Swoją tożsamość możesz potwierdzić zdalnie, także jeśli nie posiadasz eDowodu. Na wniosku poprosimy Cię o załączenie skanów lub zdjęć dokumentów potwierdzających Twoją tożsamość:
- obu stron dowodu osobistego oraz
- obu stron prawa jazdy lub strony paszportu ze zdjęciem i dowolnej innej strony paszportu
Jeśli nie posiadasz paszportu ani prawa jazdy załącz skany dwóch wybranych dokumentów z listy:
- karta pobytu
- legitymacja studencka/szkolna - jeśli zawiera PESEL
- legitymacja emeryta-rencisty
- książeczka wojskowa/żeglarska
- legitymacja służbowa - jeśli zawiera PESEL
Dokumenty załączone do wniosku powinny zawierać wyłącznie Twoje dane osobowe. Jeśli na skanach lub zdjęciach będą znajdować się dane osobowe osób trzecich, będziemy musieli usunąć pliki, a Twój wniosek zostanie odrzucony.
Skany lub zdjęcia dokumentu muszą być w kolorze oraz wyraźne tak by umożliwić swobodny odczyt danych i obrazów. Nie mogą być niczym przysłonięte ani rozmyte. Przy wykonywaniu zdjęcia należy unikać odbicia światła i głębokiego cienia na fotografowanym dokumencie. Maksymalna wielkość pojedynczego pliku to 4 MB, akceptowane formaty to: JPG, PNG i PDF. Jeśli skany lub zdjęcia dokumentów będą niewyraźne lub niewystarczającej jakości nie będziemy mogli zrealizować Twojego wniosku.